Часът е пет

Aphrodite’s child

It’s Five O’clock

Афродитас чайлд (или „Детето на Афродита“) според е една от най-известните гръцки прогресив-рок групи. Сформирала се е в Атина през 1967 г., но не след дълго (1968 г.) решават да се преместят в Лондон. Така става, че засядат в Париж, поради липсата на разрешително за работа в Великобритания и най-вече поради събитията през месец май 1968 г. Тяханата музика запленява младежите, надигнали се срещу консерватизма и ефнафщината във френското общество. Те откриват в нея нещо различно и въпреки това близко до тях, от тогава излиза и съчетанието „гръцки рок“.

Не трябва да се пропускат и членовете на групата, тъй като в случая това има значение:

Вангелис Папатанасиу, клавишни. След като групата се разпада, той се отдава на електронната музика и на мнозина от вас е известен просто като Вангелис. Не е случайно, че негова музика е избрана и за филма „Космос“ на Карл Сейгън.

Демис Русос, бас китара и вокал. От гръцки произход, роден в Александрия, Египет. Един от основните автори в групата. Силно повлиян от специфичната за Александрия култура, изградена от хилядолетна смесица на стилове и влияния от различни части на Европа, Африка и Близкия Изток. След разпадането на Афродитас Чайлд започва самостоятелно да композира, и е известен като певецът с колосален глас.

Лукас Сидерас, барабани и вокали.

Анаргирос Кулурис, китара. Поради задължителната военна служба в Гърция за известно време не е с групата, по после уволнението си от армията отива при останалите в Париж.

Групата издава всичко на всичко само три албума, излезли между 1968 и 1972 г. Последният е озаглавен „666“ (1972) и е музикална адаптация на библейската Книга на откровението на Йоан. Този албум е много по-психиделичен и ориентиран към прогресив-рока, отколкото първите два.

Днес ви предлагам да чуете и видите една от известните песни на Афродитас Чайлд – „Часът е пет“ от албума им със същото име от 1969 г. Потрудих се и да преведа текста, така като го разбирам, за да е достъпен и за хората, които не знаят добре английски. Лично на мен песента ми харесва и поради това, че е насочена към вътрешния свят на човек, а и често съм изпитвал подобни чувства, когато съм ходил сам из празните улици.

Часът е пет

Aphrodite’s Child

от албума  „It’s Five O’Clock“, 1969.

Часът е пет,

и ходя по улиците празни,

Мисли изпълват главата ми,

но и тогава никой не говори с мен.

Връщам се назад,

към изминалото време

Пр. Толкова е трудно да се повярва,

че това съм аз

и това, което виждам през малкия прозорец.

Трудно е да се повярва,

че това е целият път,

и че така е трябвало да бъде.

Часът е пет,

и аз вървя по улиците празни.

Нощта ми е другаря,

и така откривам съчуствие.

И така се връщам назад в изминалите дни.

Часът е пет,

и аз върва по улиците празни.

Нощта ми е другаря,

и в него откривам съчуствие.

Той ми дава светлина,

той ми дава надежда,

също и една малка мечта.


Етикети: , , , , , , ,

Един коментар to “Часът е пет”

  1. batpep Says:

    аз много харесвам топлата романтика в музиката им и перфектните изпълнения на вангелис, както и сипкавото тенорче на дебелия. обаче по никакъв начин не мога да ги определя като рокаджии, не ми иде някак🙂

Вашият коментар

