Съвършеният транспорт

 

 

Карам редовно велосипед от 2001 година. От тогава съм имал много време да мисля и формулирам идеите си за велосипеда и транспортирането с него. Наскоро започнах да търся проучвания по въпроса, както и да направя някои чисто емпирични изводи за моя опит в използването на велосипеда за транспортиране в града. И стигнаха до извода, че велосипедът е най-съвършения транспорт. Ще изброя няколко причини за това в тази дълга статия. (Прочети цялата статия…)

Страници: 1 2

Етикети: , , , , , , , ,

7 Отговора to “Съвършеният транспорт”

  1. gregory Says:

    respect! Много добра статия! Има някои постановки, които са по-скоро теоретични („ако общината се грижи за чистотата“), но все пак може да накара хората да се замислят върху по-интензивното използването на велосипеди.

  2. beast Says:

    София е сигурно единствената европейска столица, където не се ползват велосипеди за транспорт или поне мотори и всеки мухльо си взима кола и се ръчка по задръстванията, защото закъснява. Ние примерно си тръгваме от работа четири човека с една кола и докато се движим по Цариградско, съм забеляал най-много още две коли с толкова хора. Почти всички останали са сами в колите си. Всеки знае какъв е резултата.

  3. batpep Says:

    хаха, понеже не съм силен в изчисленията, щото като требе да сметнем колко е 2 и 2 веднага палим калкулатора, та да ти разпраям оня ден – карам си колелото по опълченса, събота, ама яко задръстване. по едно време от пътното платно се качих на тротоара, щото то нямаше откъде да се мине. и некакъв гиздар (с черен тунингован голф, естествено), който от пет кръстовища караше зад мене и непрекъснато ми подсвиркваше и подсветваше (на тия им викам Свирчо и Светльо) не издържа, припили гуми, качи се на тротоара с идеята да заобиколи задръстването и с мръсна газ и се тресна доста зле в едно бетонно кошче за боклук. аз поспрях да се посмея, ама друсаните боклуци от голфо тръгнаха да излизат, та запалих гумите напред, че не ми се занимаваше с олигофрени🙂

  4. xunap Says:

    @Gregory Мда, леко е теоретична постановката. Възможно е да няма кал на алеите и човек само се мокри, когато вали и има локви.
    @Beast Това да се качвате по четирима човека в колата си е форма на енергийна ефективност. Не искам да изпадам в крайности от типа да забраним колите в града, но подхода на Берлин и Париж е по-добър: осигуряваме кум екстри и удобства за колоездачи, пешеходци и прекрасен градски транспорт и оставяме шофьорите да се ръгат в задръстванията. После нека всеки да си избира.
    @Batpep Значи досега не са ми правили такива неща да ми свирят и светят. От време на време по шосетата някой ми свирне за малко, но го тълкувам като загриженост че съм наясно за идваща отзад кола. Имам и интересен случай. Значи веднъж по “Евлоги Георгиев“ рекох да се присмея на задръстените в колите шофьори, но тъкмо да го направя един клон здравата ме прасна в главата – не го бях видял. Добре че бях с каска. Ето на, кармата ме наказа моментално. И оттогава реших да не се присмивам на никой. Те гиздарите сами се наказват както личи от разказаното от теб.

  5. размишльотини Says:

    Общността на велосипедистите си е съзаклятие🙂
    И удоволствие да срещнеш друг такъв по улицата.
    Точно тези дни щях да пиша за велосипедистите. Но сигурно ще го отложа за след седмица. Възхищавам се на хората, които го правят в България, където зносят риск за живота си за това..

  6. angie Says:

    виждам, че е стара темата, но някой може и да чете🙂
    Да ви попитам с кучетата наистина ли нямате проблеми?
    Аз мисля да си взема колело, ама ме е страх точно заради тях
    Тъкмо се бях престрашила и като тичах в парка един ден пред мен около 5 кучета нападнаха един човек с колело и го събориха. Той стана и ги разгони, ама аз си падам малко слаботелесна и не нзам дали ще мога да справя с 5 кучета
    Иначе съм сигурна, че е голям кеф🙂

  7. xunap Says:

    Лично аз нямам проблеми с кучетата. Не са ме хапали. В най-лошия случай ме лаят. Или не им обръщам внимание в такива ситуации, или спирям рязко. Мисля, че въпросния човек е паднал, тъй като се е стреснал. Нормално е. Караш и изведнъж някакъв помияр ти джафка. За това колко са ти килограмите няма значение, ако си в нападателна позиция за помиярите ще се разбягат. Иначе казано – нападението е най-добрата отбрана в тоя случай.
    Трябва да кажа, че рядко ми се случва да ме залаят кучета. Най-често това става до разни складове или изпаднали кръчмета на открито. Там ги хранят и кучетата решават, че това си е тяхна територия.

Вашият коментар

